Tataplah alam dengan bekal iman yang murni, nescaya kau peroleh kesimpulan bahawa alam ini berdiri kerana Allah. Jika kita melihat setiap gerak dan diam, seraya menyedari bahawa iradat Allah berhubungan dengan semua itu secara langsung, maka bererti kita telah melihat iradat Allah pada segala sesuatu. (Sheikh Said Hawwa dlm Syarah al Hikam)

Saturday, April 30, 2011

History


Ini adalah 'the end road' di pekan lama Kuala Rompin, Pahang. Tok ayah rasa, rumah-rumah kedai yang sudah usang dan tidak beroperasi lagi itu hanya menunggu masa untuk dirobohkan atau teroboh sendiri. Di hujung jalan itu masih ada sebuah kedai makan beroperasi. Nasi dagangnya sedap juga. Nasi itu dibungkus dengan sejenis daun yang lebar. Terlupa pula tok ayah nak tanya apa daun yang makcik tu pakai. Sehelai daun itu mencukupi untuk membungkus nasi dagang dengan harga RM2.


Seems to be a perfect breakfast menu for a typical Kelantanese like me and ummi Khaulah. Nasi Dagang, Karipap, Pauh Lemok and  Kopi Radix kosong. alhamdulillah. (Rompin Beach Resort.)

No comments:

Post a Comment