Tataplah alam dengan bekal iman yang murni, nescaya kau peroleh kesimpulan bahawa alam ini berdiri kerana Allah. Jika kita melihat setiap gerak dan diam, seraya menyedari bahawa iradat Allah berhubungan dengan semua itu secara langsung, maka bererti kita telah melihat iradat Allah pada segala sesuatu. (Sheikh Said Hawwa dlm Syarah al Hikam)

Saturday, May 7, 2011

I am Green


Siapa yang tidak mampu atau tidak diizinkan oleh keadaan dan situasi untuk menyertai barisan hadapan pendakwah dan pejuang Islam, bukanlah bermakna ia boleh duduk berpeluk tubuh. Dia mestilah memberi bantuan kepada mereka yang berdakwah dan berjihad pada jalan Allah. Dia mestilah menjadi orang Islam yang menolong mereka menurut kemampuan masing-masing sesuai dengan situasi masing-masing (Muhamad Ahmad ar Rashid dlm al-Muntholaq)

[Bagaimana kita menampilkan sesuatu karya foto, ianya bergantung kepada kreativiti kita sendiri. Be different, be yourself. Cari komposisi yang deria seni kita rasa sesuai dan mantap. Tentukan tona dan mood yang serasi dengan cita rasa kita. Jadikan foto kita, suatu signature kita.]

No comments:

Post a Comment