Tataplah alam dengan bekal iman yang murni, nescaya kau peroleh kesimpulan bahawa alam ini berdiri kerana Allah. Jika kita melihat setiap gerak dan diam, seraya menyedari bahawa iradat Allah berhubungan dengan semua itu secara langsung, maka bererti kita telah melihat iradat Allah pada segala sesuatu. (Sheikh Said Hawwa dlm Syarah al Hikam)

Tuesday, January 11, 2011

Develop Your Ideas


Belatuk Betina


[Foto sepasang Burung Belatuk ini kawe rakam dalam bulan November 2010 yang lalu. Inilah foto terakhir yang dapat kawe rakam sepasang makhluk Allah ini. Selepas dari tarikh tersebut, pasangan ini tidak lagi kelihatan menziarahi pokok Nangka sebelah rumah kami sehingga kini. Sebelum dari ini, selang dua tiga hari pasangan ini akan bertenggek riang di pokok tersebut. Kemana mereka berdua ini menghilang kawe pun tak tahu. Kini yang sering bertandang di situ ialah Belatuk spesis lain yang berwarna kuning. Itupun cuma seekor]

Although you may gain ideas from other phothographers, don't copy their work. Try to develop your own product. It's very boring if dozens of photographers have the same images, even if they're technically good (Gerhard Schulz)

No comments:

Post a Comment